FLEKSKURVEN
Kunden ønskede et nyt design til deres webshop, der sælger dansk designede doghnuthundekurve. Det skulle præsentere deres produkter på en lækker måde, der kunne øge salget af både hundekurve og dørstopper-bamser.
OPGAVEN
I opgaven lå der både design af et nyt logo, valg af farver og stil til hjemmesiden og deres Facebook side, samt overall branding og feel. Alle teksterne skulle omskrives og fordeles på de respektive sider i kortere varianter og med fængende overskrifter. Vigtigst af alt var klart og tydeligt at få kommunikeret ud, hvad det er de sælger, og hvad der gør deres produkter unikke.
Kunden leverede selv billederne, mens jeg lavede den endelige udvælgelse, beskæring og farvekorrigering. I designet har jeg lagt vægt på behagelige farver der understøtter billederne, samt brugervenlighed og kort vej fra besøg til køb. Kunden fik en designfil til hver af siderne, som de efterfølgende selv kodede. I slideshowet ses 6 af de endelige designs.
FØR:
EFTER:
For at holde stilen fra hjemmesiden forslog jeg at bruge det samme topbanner og bevare de brunlige og støvede farver. De fik også et forslag til en ny tekst til siden og ‘call to actions’ de rigtige steder.
FØR:
EFTER: